Subject: KAEBUS: Itaalia notar keeldub vastu võtmast EV itaalia keele vandetõlgi poolt tehtud tõlked
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "'Monoro Group'" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Tue, 12 Aug 2025 12:14:35 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lp EV Justiitsminister,

pöördun Teie poole lootuses, et äkki saata aidata:  nimelt see Itaalia
notar  [email-masked] <mailto:[email-masked]>  ei tahtnud
vastu võtta minu tehtud vandetõlked, öeldes, et nad ei ole seaduspärased,
ei kehti Itaalias, kuna puudub (Tallinnas asuva) Itaalia saatkonna poolne
kinnitus vandetõlgi allkirja ehtsuse kohta. Mina seletasin kirjalikult ja
korduvalt, et see on vale nõue, et see on vastuolus vandetõlgi seadusega -
ma saadan mitu sada vandetõlkeid iga aastal Italiasse -, et see käitumine
läheb vastuollu EVs kehtiva seadusandlusega. Vandetõlgi allkirja ei pea
mitte keegi „legaliseerima“. Legaliseeritakse välisministeeriumis
dokumente, mis lähevad näiteks Kuuba saarele, mitte EL liikmesriikidesse.
Paraku paljud Itaalia ametiasutused nõuavad sellist legaliseerimist, eriti
ülikoolid, perekonnaseisuametid, prefektuurid, prokuratuurid, kuna nad
soovivad, et tõlgi allkiri oleks kinnitatud kõrgema asutuse poolt. Nad
usaldavad kinnitavat asutust, kes annab teatud garantiid tõlgi kohta.

Paluksin Itaalia Suursaatkonnaga mitte suhelda, sest mul on nendega väga
head ja pikaajalised suhted ja ma ei soovi neid rikkuda ega tekitada sel
teemal konflikt või diplomaatiline intsident.

On kahetsusväärne, et EV kodanik, kes loeb ka seda kirja (CC),  peab
langema selle kangekaelse Itaalia notari ohvriks, kes jääb oma seisukoha
juurde vaatamata sellele, et mina saatsin talle vandetõlgi seaduse
inglisekeelse kehtiva versiooni (vt Riigiteatajat), nagu ta palus (Mi
indica la normativa in base alla quale non è necessario?) .

See on lausa riigivõimu kuritarvitamine. Sellele notarile tuleb asjad
selgeks teha ja ta peab vabandama EV kliendi eest, kes ei saanud Itaalia
tema pärast oma tehinguid läbi viia.

See on väga kahetsusväärne, et EL liikmesriigi riigivõimu esindaja käitub
sellisel viisil ja EI AUSTA Eestis kehtivat seadusandlust.

Äkki Teie või vastava osakonna juhataja saate kirjutada talle lühidalt
inglisekeelse kirja selleks, et juhtida tema tähelepanu tehtud veale ja
nõuda selgitusi.

Lugupidamisega ja ette tänades,

Andrea Bochese

Itaalia keele vandetõlk

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Notaio Viviana Frediani < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>

Sent: Friday, August 8, 2025 02:18 PM

To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Subject: R: TRADUZIONI

Buongiorno

Le chiedo:

         * Perché prima tale timbro è stato apposto ed adesso no?

        * Mi indica la normativa in base alla quale non è necessario? Va
bene anche se in estone, provvedo io a tradurre

 Cordiali Saluti.

 Studio Notaio Viviana Frediani

Piazza E. Pertinace n. 10 - 12051 Alba (Cn)

Tel. 0173440520

Tel. 017333612